Hvorfor slutter elever på skolen? Dropout – dropinn…

Alt for mange elever fullfører ikke videregående skole, hevdes det. Er det elevene som svikter, foreldrene eller er det skolen som svikter? Eller er det noe annet?

Det kan umulig være lett å finne ut hva man skal bli i en alder av 15 – 16 år. Her om dagen hørte jeg at elevene kan velge mellom 7400 yrker! Spør din venn om han kan ramse opp de yrkene han vet om. Tror ikke han kommer i nærheten av 7400!

I morgen skal jeg delta på et kurs i Sandefjord; hvorfor er det så mange eleversom  ikke fullfører videregående skole. Håper jeg blir bittelittegranne klokere.

Om Anne Vatten

Jeg har tre barn, 54 år og jobber som lærer ved Klovholt alternative skole i Skien kommune. Godt å være i klasserom sammen med elever. Ønsker å lære meg mer om å administrere og bruke denne boggen, men TTT. Ellers så har jeg en hund som er bare HELT fantastisk! Den får meg til å le og til å trimme! - uten å ta betalt;)
Dette innlegget ble publisert i Utfordringer i skolen. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar